Át nem vett csomagok
Mi történik ha nem veszem át a megrendelt csomagot?
Sokan szeretnek otthonról, a fotelből online vásárolni. Sok kényelemmel jár, mert amíg Mi vásárlók otthon ülünk, és kattintgatunk, helyettünk sokkal több ember dolgozik, mint gondolnánk. Ezért vannak az online boltok kitalálva, így jár jól a vevő, és az eladó is. Ezért dolgoznak az online áruházak, és a futárszolgálatok, hogy a vásárló kényelmesen hozzájusson azon termékekhez, amik neki megtetszenek.
Ez mind szép, és jó mindaddig míg mind a két fél tartja magát a szerződésben foglaltakhoz. A vevőnek tudnia kell, hogy amikor kitölti az űrlapot, és a megrendelés gombra kattint, létrejön egy szerződés közte, és az eladó között. Az eladó vállalja, hogy a megrendelt termék(ek)et kiküldi a megrendelőnek, a vásárló pedig vállalja, hogy azt át is veszi fizetési módtól függetlenül.
Sajnos a gyakorlat nem ezt mutatja. Sok megrendelő sportot űz a rendelésekből (többször, több oldalon rendelve meg a termékeket tőlünk), és amikor kiküldjük, mindenféle indokkal utasítják vissza a kiküldött termékeket: nem mi rendeltük, otthon sem voltunk, véletlenül rendeltem, véletlenül maradt a kosárban, véletlenül kifizettem…, nem gondolva arra, hogy mekkora vesztességet okoz ezzel a cégnek, és mennyi ember dolgozott azon, hogy a őt kiszolgálja.
A megrendelőnek jogában áll elállni a szerződéstől, megrendeléstől, de ezt a cég felé jelezni kell, ha nem teszi meg, és nem veszi át a megrendelt árut, szerződésszegést követ el!
Cégünk az Általános Szerződési Feltételek-ben leírja:
- Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.
- Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó
tárolás szokásos költségét (bruttó 2000 Forint) és a szállítási költséget attól függően, hogy milyen szállítási formát választott,
GLS automatába bruttó 1590 Forint
GLS csomagpontra bruttó 1690 Forint
GLS házhozszállítás bruttó 1790 Forint
GLS Prémium szállítás bruttó 2190 Forint
Foxpost automatába 1390 Forint
(ha van az utánvét díját bruttó 490 Forint) (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben.
- Felhívja Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe veszi ügyvédjei segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli.
Végszó:
Ha a megrendelt terméket Ön, mint megrendelő, nem veszi át, cégünk a kiszállítási-, visszaszállítási- és eljárási költséget ki fogja számlázni Önnek!